Tijdschrift 'de Zwerfsteen'

Vier maal per jaar verschijnt ons mooie tijdschrift 'de Zwerfsteen'. We beschouwen het blad als het paradepaardje van onze vereniging. 'De Zwerfsteen' verschijnt in de eerste week van maart, juni, september en december. Bij bijzondere gebeurtenissen, zoals een jubileum of een herdenking, maken we soms een themanummer.

In 'De Zwerfsteen', minimaal 16 pagina's per uitgave, treft u artikelen aan over de geschiedenis van Steenderen, Baak, Toldijk, Bronkhorst, Olburgen, Rha, rijk geïllustreerd met foto’s, tekeningen en kaarten.
De redactieleden zorgen ervoor dat er elk kwartaal een kwalitatief hoogstaand tijdschrift verschijnt. Ze worden hierbij ondersteund door wisselende gastschrijvers.
(klik op de foto van het blad om de inhoud te bekijken)

Door lid te worden (zie Lid worden) van de Historische Vereniging Steenderen ontvangt u 'De Zwerfsteen' 4 x per jaar gratis thuis. In Steenderen bezorgen onze bezorgers, verder weg de post. We rekenen daarvoor geen extra kosten.

'De Zwerfsteen' is een mooi bewaarblad, maar mocht u toch oude jaargangen of oude losse nummers kwijt willen, geef dit dan door aan Willy Pasman, e-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken., telefoonnummer: 06-13601159. We nemen ze graag van u over.

Via de submenu pagina's met 'Inhoud jaar - jaar' kunt u van de verschenen nummers de inhoudsopgave bekijken. Van een aantal (oudere) edities t/m 2003 kunt u ook de inhoud inzien. Klik daarvoor op de afbeelding van de betreffende 'Zwerfsteen' editie.
Even snel een overzicht van alle onderwerpen inzien? Klik dan op deze link HVS index onderwerpen alle 'Zwerfstenen' t-m 2022 en gebruik eventueel de zoekfunctie <ctrl f> binnen het document.

De redactie:
Herman Nieuwenhuis
Anneke Parent – corrector

Misschien heeft u ook wel een verhaal te vertellen, dat voor anderen interessant is om te lezen. Laat het de redactie weten of kom eens langs op het archief tijdens de openingstijden. Uiterste datum voor het aanleveren van artikelen is 1 maand vóór de verschijningsdatum.

Het ISSN nummer van 'De Zwerfsteen' is 1386-5943.

Van ons tijdschrift kunnen ook losse nummers worden aangeschaft (zie Winkel).